Catalan
News
  • 17.08.2017

    Des la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya condemnem el cruel atemptat terrorista d?aquest dijous a Barcelona i ens solidaritzem amb la ciutat, amb les famílies de les víctimes i amb les persones ferides. Malgrat la por que els terroristes han volgut infligir a la nostra societat, continuarem sent un país de pau i d'acollida. Avui tots som Barcelona.

  • 02.08.2017

    La professora de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, Julita Oliveras, ha guanyat un dels premis Jaume Vicens Vives 2017, que atorga el Govern de la Generalitat de Catalunya per distingir la qualitat docent universitària. A Julita Oliveras se li reconeix el seu lideratge en el Programa Ciència i Societat, que apropa la ciència més innovadora als estudiants universitaris i preuniversitaris i que enguany ha arribat a l'onzena edició. En total es concedeixen premis a quatre professors i a tres projectes. Els premis, dotats amb 20.000? cadascun, van ser creats per Decret del Govern de 1996 i es lliuraran el proper 8 de setembre, durant l?acte d?inauguració del nou curs acadèmic 2017-2018. L?import atorgat a cada persona i projecte guardonats es destinaran a projectes d?innovació o de millora docent.

  • 27.07.2017

    L?objectiu de l?acord és contribuir a generar el context idoni per a la formació dels estudiants i impulsar la recerca, especialment en l?àmbit de l?Enginyeria Biomèdica   Amb l?objectiu d?ampliar les experiències formatives dels estudiants i impulsar el desenvolupament de la recerca des d?una perspectiva multidisciplinar, la Universitat de Vic ? Universitat Central de Catalunya i la Fundació TicSalut Social han signat un conveni de col·laboració. L? acord rubricat ahir pel rector Jordi Montaña i pel director de la Fundació TicSalut Social, Francesc Garcia Cuyàs, vol reforçar l?aliança ja existent entre la Universitat i la Fundació, que l?any 2013  van crear conjuntament la Càtedra de TIC i Salut, amb seu a la Universitat. La finalitat del conveni és promoure les relacions de caràcter acadèmic, científic i professional entre ambdues institucions, així com l?intercanvi d?experiències sobre temes d?interès comú. També facilitarà la formació de pràctiques dels estudiants de la UVic-UCC mitjançant l?acolliment d?estudiants en les instal·lacions de TicSalut Social i facilitarà la realització de Treballs de Final de Grau, entre altres col·laboracions, com ara la realització de master classes i xerrades informatives sobre les tendències del sector, per part dels professionals de la Fundació TicSalut Social. Aquest acord tindrà un èmfasi especial en l?àmbit dels estudis d?Enginyeria Biomèdica. En un moment en què les tecnologies travessen tots els àmbits de la vida, és l?àmbit de la salut, i específicament l?àmbit de l?Enginyeria Biomèdica, on s?entreveuen els avenços tecnològics més espectaculars i amb major impacte social. En aquest context, el perfil de l?enginyer biomèdic és cabdal per facilitar la transferència d?aquesta tecnologia a la pràctica assistencial. Els estudis d?Enginyeria Biomèdica que ofereix la UVic combinen el coneixement dels aspectes de l?enginyeria més rellevants en l?àmbit de la salut, com ara la  intel·ligència artificial, amb uns fonaments sòlids de la biologia humana i la medicina, per fer que aquests professionals siguin capaços  d?aportar solucions tecnològiques als reptes clínics que planteja la pràctica assistencial. El grau, que s?imparteix en la Facultat de Ciències i Tecnologia, té un focus especial en l?explotació del Big Data derivat de les dades biomèdiques que ha de permetre la transició cap a la medicina personalitzada. Des de la bioinformàtica fins a l?anàlisi de senyals i imatges biomèdiques, l?estudiant adquireix una mirada polièdrica sobre l?estat de salut de les persones i la seva caracterització. D?altra banda, la Fundació TicSalut Social està formada per diverses administracions públiques involucrades en els àmbits de la salut, el benestar social i les tecnologies de la informació i la comunicació així com també per agrupacions d?hospitals i centres sanitaris. La seva actuació se centra en la funció d?observatori, en l?elaboració del mapa de tendències i el mapa d?experiències  en Tic i Salut, en la funció d?innovació, i en l?e-salut; en la salut 2.0, entre altres, amb l?objectiu de convertir-se en el referent del sector salut i social que impulsa la innovació en l?ús de les TIC com a instrument per a la transformació del model assistencial. Segons Jordi Montaña ?amb aquest acord es consolida el vincle amb la Fundació TicSalut Social, un agent clau de l?àmbit de les tecnologies digitals en la salut, i s?aposta decididament per fomentar les experiències formatives dels estudiants en entorns professionals.? El passat mes de Febrer la UVic-UCC formalitzava també la signatura d?un conveni amb la Fundació Mobile World Congress, un altre dels agents principals en la transformació digital dels serveis. Per Francesc Garcia Cuyàs l'acord suposa "una oportunitat per aprofundir en la relació iniciada amb la creació de la Càtedra TIC Salut, des d?on s?impulsa l?ús de les TIC dintre del sector salut i social mitjançant la identificació de projectes d'innovació i de recerca". A més, ha valorat molt positivament "la idea d?incorporar en els nostres projectes a estudiants en pràctiques des d?una marcada vocació formativa i atorgar-los un bagatge que els serà molt útil posteriorment en el món professional.?

  • 26.07.2017

    La Universitat de Vic - Universitat de Catalunya i l'Ajuntament de Viladecans han signat avui un acord de col·laboració per impulsar la reflexió i la generació de coneixement sobre la innovació, la indústria i el desenvolupament econòmic i empresarial en el marc de la trobada anual IND+I sobre innovació i indústria que promou l?Ajuntament de Viladecans. La signatura l?han portat a terme el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, d?una banda, i l?alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, de l?altra. Mitjançant aquest acord de coordinació i cooperació, s?estableix un marc de relacions i compromisos entre l'Ajuntament de Viladecans i la UVic-UCC per tal d'assolir amb la màxima eficàcia els objectius comuns d?impulsar la reflexió i la generació de coneixement sobre la innovació, la indústria i el desenvolupament econòmic i empresarial, en el marc de la iniciativa IND+I. Fruit d?aquest acord, el rector de la UVic-UCC passarà a ser membre del Consell Assessor i del degà de la Facultat d?Empresa i Comunicació serà el president del seu consell científic, responsable del relat, del programa de la trobada i de la divulgació de l?esdeveniment, així com dels seus resultats. Per la seva banda, l?Ajuntament de Viladecans incorporarà la imatge i el nom de la UVic-UCC en els materials de divulgació com a entitat col·laboradora de la iniciativa.

  • 26.07.2017

    La revolució d?internet ha donat lloc a professions i especialitzacions molt buscades per les empreses. És per això que el Màrqueting digital s?ha convertit en una disciplina especialment preuada per tots aquells sectors empresarials que busquen a la xarxa una millora del seu rendiment i del seu accés a la informació. L?analista de Big Data i Business Intelligence és la professió més demandada per les empreses i poden arribar a cobrar un sou mitjà anual de 37.000 euros. Aquest professional, capaç de transformar les dades en informació i la informació en coneixement útil per al negoci, és el més ben valorat i la seva forquilla salarial varia entre els 28.000? que cobren els professionals del Big Data i els 41.000? que cobren les persones expertes en Business Intelligence. Això és el que recull l?estudi fet per les responsables del Màster on-line en Màrqueting Digital de la Universitat de Vic ? Universitat Central de Catalunya, que analitza les principals ofertes de treball relacionades amb les diferents especialitats del Màrqueting digital publicades pel portal Infojobs a Espanya. L?objectiu de l?estudi ha estat conèixer la demanda generada per les empreses i els rangs salarials corresponents a cada especialització. Per tal de portar a terme aquest estudi s?han analitzat les ofertes d?Infojobs publicades durant tot el 2017 fins al 15 de juliol. Per calcular els sous anuals bruts s?han tingut en compte un mínim de 10 ofertes de cada tipus, que han permès obtenir un sou mínim, un sou màxim i un sou mig, que pot variar en funció de cada oferta i dels requisits sol·licitats als candidats. L?estudi l?ha portat a terme la directora del Máster Online en Marketing Digital y Redes Sociales de la UVic, Montserrat Peñarroya i la Data Analiyst, Georgina Balaguer. Un rànquing amb vuit perfils més demanats i més ben pagats A banda de l?analista/consultor de Big Data i Business Intelligence, l?estudi estableix un rànquing amb els vuit perfils més demanats i més ben pagats en l?àmbit del màrqueting digital. En primer lloc, és l?analista/consultor de Big Data i Business Intelligence, en segon lloc, es demanen experts en Usabilitat (User Experience o UX) i en Interfícies d?usuari (User Interface o UI) que treballen per incrementar la conversió d?un lloc web o una aplicació a través de la investigació per millorar l?experiència dels usuaris i així millorar la facturació de l?empresa. El sou que poden arribar a cobrar va de 28.000? a 38.000? anuals. La tercera professió digital més sol·licitada és la de director de Màrqueting Digital o responsable d?e-Commerce en empreses mitjanes o petites de manera que la seva funció no és gestionar un gran equip, sinó desenvolupar un perfil múltiple. Se?ls paguen entre 21.000? i 40.000? anuals. En quart lloc hi ha el desenvolupador web i el dissenyador web, dues feina que les empreses busquen cobrir amb un sol professional per a les dues tasques. Poden cobrar entre 17.000? i 24.000? anuals. El cinquè professional més demanat és l'especialista en SEO (per Search Engine Optimization) que té coneixements en desenvolupament web, capaç d?interpretar correctament Google Analytics i amb empatia per ser un bon professional del màrqueting. El seu sou va dels 16.000? als 22.000?. En sisè lloc es valoren els especialistes en SEM i PPC. SEM són les sigles de (Search Engine Marketing) i és un especialista de creació de campanyes a Google Adwords tot i que ara també se?ls demana que ho sàpiguen fer a la resta d?eines publicitàries de les principals xarxes socials. Una tasca que ja passa a dir-se especialista en PPC (Pay per Click) que domini la publicitat a internet, tingui coneixements de creació d?anuncis i el control del ROI que (Return on Investment). Els salaris van des de 16.000? a 20.000?. El penúltim lloc de treball més demanat és el de Content Manager i especialista en Content Marketing, que s?ocupa de crear els continguts i que tinguin coherència amb la marca, els seus valors i amb els productes que vol vendre. És un perfil de lletres, però amb coneixements de gestió de xarxes socials i de Wordpress. El seu sou pot anar de 14.700? a 18.000?. Finalment, el perfil de Community Manager, especialista en Xarxes Social o Social media Strategist és el vuitè professional més sol·licitat però el que rep el sou més baix, que va d?entre 14.000? a 17.000?. Consulta l'estudi sencer.

  • 25.07.2017

    El rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, Jordi Montaña, ha assistit a al plenari extraordinari de constitució del Consell Assessor Municipal d?Universitats (CAMU), que presideix la tinenta d?alcaldia de Drets Socials de l?Ajuntament de Barcelona, i en el qual participen més d?una cinquantena de representants del sector de a ciutat, entre ells els rectors de les universitats. Barcelona es dota així, per primera vegada, d?un òrgan d?interlocució directa entre el consistori i les universitats. L?objectiu és crear un espai de diàleg i discussió on tots els agents puguin expressar el seu punt de vista, de manera que s?agilitzin les preses de decisions. La constitució del CAMU arriba després que al mes d?abril s?aprovés el reglament del seu funcionament intern.

1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6