Catalan
News
  • 19.01.2018

    La UVic-UCC participarà al Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC) a través del projecte de recerca Nutrition and Health International Youth Challenge ofert conjuntament amb l?IDIBAPS i la Fundació Alícia. L?objectiu és trobar solucions per millorar la salut de la població a través del canvi d?estils de vida i fomentar hàbits saludables com el principal repte per al futur. El projecte té tres línies estructurals: "Nutrició i diabetis", "Dietes sostenibles per a una població sana i un planeta sa i "Promoure els hàbits alimentaris i sanitaris". Es planteja que l?excés de pes, l?obesitat i la diabetis s?han convertit en un dels problemes globals actuals i que és prioritari trobar tractaments per combatre i minimitzar la mortalitat associada. El BIYSC, que tindrà lloc entre el 9 i el 20 de juliol d?enguany, té per objectiu estimular el talent científic entre els joves de tot el món i encoratjar el seu entusiasme per seguir investigacions i carreres científiques. Els estudiants que hi assisteixen tenen entre 16 i 18 anys i vocació científica. Ara mateix, el projecte preveu acollir un total de 100 estudiants distribuïts en 10 projectes, 5 desafiaments i 2 premis. Cal destacar que la UVic-UCC és l'única universitat que participa en aquest certamen, la resta són centres de recerca. El projecte ha estat possible gràcies a la implicació, entre altres, de les investigadores de la UVic-UCC Míriam Torres, Marta Rivera i Alba Reguant.

  • 19.01.2018

    Des del mes de desembre passat l?Escola d?Idiomes de la UVic és centre examinador del nou examen Oxford Test of English promogut per la University of Oxford. Es preveu fer la primera convocatòria oberta de l?examen a principis d?abril, després de superar un període de pilotatge. Aquesta prova, desenvolupada per l?Oxford University Press juntament amb un equip d?experts independents, ha estat reconeguda per la majoria d?institucions acadèmiques del país, i verifica la competència lingüística dels alumnes des del nivell A2 a B2. La prova dura dues hores i es fa totalment online. Per culminar el procés de pilotatge, l?escola d?Idiomes examinarà dues persones de forma gratuïta en condicions reals, les quals obtindran la certificació al final de l?examen, en cas de superar la prova. Per escollir aquestes persones es farà un sorteig a través de les xarxes socials amb l?objectiu que puguin examinar-se a finals de febrer.  

  • 19.01.2018

    La Universitat de Vic ? Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i l?Associació Empresarial de l?Hospitalet i Baix Llobregat (AEBALL) han signat un conveni amb l?objectiu de desenvolupar iniciatives de cooperació en matèria de docència, recerca, transferència de coneixement, tecnologia i innovació per assolir un major grau d?eficàcia en els seus respectius àmbits. La finalitat del conveni és establir un marc de col·laboració entre la UVic-UCC i l?AEBALL a partir de diferents accions com la de promoure les relacions de caràcter acadèmic, científic i professional, desenvolupar activitats de docència, fomentar l?intercanvi d?informació sobre temes d?investigació o col·laborar en l?estudi o l?execució de projectes i iniciatives que reportin beneficis. També es busca facilitar la realització de pràctiques dels estudiants de la UVic-UCC i espais que l?associació empresarial pugui necessitar per dur a terme accions de formació i difusió. Aquest conveni l?ha signat, d?una banda, el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, i de l?altra el president de l?AEBALL, el Sr. Manuel Rosillo López. La signatura ha tingut lloc avui, dijous 18 de gener, a l?espai UVic de Barcelona.  

  • 12.01.2018

    Durant aquest mes de gener la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes inicia un nou projecte de pràctiques a Gàmbia. Set estudiants de la Facultat (4 del grau de Psicologia, 2 de CAFE i 1 d?Educació Social) viatjaran el 20 de gener al país subsaharià per fer-hi una estada d?entre un mes i dos mesos. Els estudiants visitaran la Universitat de Gàmbia, el Ministeri d?Educació i diferents projectes a la capital del país, Banjul, per després desplaçar-se a Jali, un petit poble de l?interior, a la regió del Kiang West, on faran pràctiques en diverses escoles. Els objectius de les pràctiques són conèixer i participar en el sistema educatiu gambià, implicar-se en projectes comunitaris del poble de Jali i conviure i adaptar-se a una nova cultura. Les pràctiques es duen a terme en el marc del conveni entre la UVic -UCC i l?associació Abaraka Bake Sant Julià de Vilatorta ? Jali.

  • 12.01.2018

    Durant el curs 2017-2018 la Facultat d?Educació, Traducció i Ciències Humanes commemora els 40 anys de la creació de l?Escola de Mestres que és l?origen d?aquesta Facultat i també de la Universitat.  L?acte principal de la commemoració tindrà lloc el dia 18 de maig a l?Atlàntida de Vic, amb un espectacle interactiu que posarà de manifest la història de l?Escola i els valors de l?educació. Amb el nom oficial d?Escola Universitària de Mestres Jaume Balmes, el centre es va inaugurar el 4 d?octubre de 1977 amb l?objectiu de ?contribuir a l?educació permanent, l?educació integrada en el món i integradora d?aquest món i a l?educació com a patrimoni de tothom?, tal com va anunciar el primer director de l?Escola, Salvador Reguant, durant l?acte d?inauguració del primer curs a la Sala de al Columna de l?Ajuntament de Vic. L?escola començava amb 150 alumnes, distribuïts en tres grups, dos al matí i un a la tarda, i 17 professors. L?any 1997, amb el reconeixement de la Universitat de Vic per part del Parlament de Catalunya, el centre es va convertir en Facultat d?Educació i posteriorment en Facultat d?Educació, Traducció i Ciències Humanes, com se la coneix avui. Per la seva direcció hi han passat Salvador Reguant, Ricard Torrents, Josep Tió, Antoni Tort, Assumpta Fargas, Francesc Codina, Pere Pujolàs, Joan Soler i l?actual degà, Eduard Ramírez.Per les seves aules hi han passat uns 5000 graduats i uns 250 professors. Actualment la Facultat d?Educació, Traducció i Ciències Humanes és la facultat que aporta un major nombre d?estudiants al conjunt de la Universitat. En total són 1.570 estudiants matriculats en els 7 graus, que representen un 36% del total de l?estudiantat de la UVic. La Facultat ofereix els graus de Mestre Educació Infantil, Mestre d?Educació Primària, doble grau en Mestre d?Educació Infantil i Primària amb menció d?anglès; Ciències de l?Activitat Física i de l?Esport; Educació Social i Psicologia. També ofereix Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades, juntament amb la UOC, a més de 7 màsters oficials. Un any ple de celebracions Per tal de commemorar aquests 40 anys, durant tot el curs s?han anat succeint diversos actes de celebració. El primer va tenir lloc el 4 d?octubre amb la conferència de Ricard Torrents ?L?opció universitària (a Vic): entre realitat i utopia?. El 10 d?octubre passat s?organitzava una Viquimarató per tal d?actualitzar els continguts de la Facultat a la xarxa, mentre que a finals de novembre tenia lloc la lliçó de jubilació de l?exdegana i exrectora Assumpta Fargas, i de Ramon Sitjà. Entre les activitats realitzades destaquen també les exposicons ?L?art de jugar?, que ha exposat els treballs dels alumnes en el marc de l?assignatura ?Art i joc? i ?Guerra, èxode i exili a la literatura infantil? comissariada per les professores M. Carme Bernal i Carme Rubio. Aquest any hi ha prevista, el 14 de febrer, la presentació del llibre sobre el 4rt Simposi d?Ensenyament del Català i l?acte central de commemoració dels 40 anys de l?Escola de Mestres, que tindrà lloc el 18 de maig a l?Atlàntida i que posarà el punt final als actes de celebració. També s?acaba de posar en marxa un mapa interactiu de geolocalització per aconseguir la imatge d?on treballen els i les professionals de magisteri formats a Vic, per tal de veure l?impacte que ha tingut l?Escola en el territori. L?arribada dels estudis de Mestre a la ciutat de Vic l?any 1977, adscrits a la Universitat de Barcelona, representava la recuperació de la tradició universitària de la ciutat, que es remunta al segle X amb l?Escola Catedralícia i, posteriorment, amb l?Estudi general o Universitat Literària, vigent fins al 1717. L?any 1981 s?incorporava al projecte universitari l?Escola d?Infermeria, i cinc anys després l?Escola Universitària d?Estudis Empresarials d?Osona, formant els Estudis Universitaris de Vic, als quals l?any 1989 s?incorporaria l?Escola Universitària Politècnica d?Osona.

  • 11.01.2018

    El projecte Caretta a la Vista, que treballa per donar a conèixer la tortuga babaua amb l?objectiu de protegir-la, s'ha dirigit també per primera vegada aquest 2017 a tècnics d'administracions que, per la seva feina, siguin potencials observadors i gestors dels processos de reproducció d'aquesta espècie. Durant tot l'any, més de 500 persones han participat en les diferents xerrades, formacions i tallers que s'han organitzat entorn del projecte, que és de vital importància per a poder millorar la gestió d'aquesta tortuga i col·laborar en la recerca i conservació de l'espècie. Durant aquest passat 2017 s'han registrat 13 esdeveniments a les costes de la península Ibèrica, incloent-hi rastres, femelles en platja i cries de tortuga observades a la platja. La necessitat de donar a conèixer la tortuga babaua al ciutadà en general i donar-li eines per actuar correctament en cas de trobar-se amb una tortuga marina nidificant, amb tortugues petites sortint del niu o amb un rastre de tortuga, va fer que l'any 2016 des de la UVic-UCC s?iniciés aquest projecte de divulgació científica que encapçala la investigadora del Grup de Recerca d?Ecologia Aquàtica Mireia Aguilera. El projecte és finançat a través de la UVic i de la convocatòria d'Ajuts pel Foment de la Cultura Científica, Tecnològica i de la Innovació 2016 de la Fundación para la Ciencia y la Tecnología ? Ministero de Economía, Industria y Competitividad. La tortuga babaua (Caretta caretta) es una espècie amenaçada, catalogada a nivell mundial com a vulnerable per la Unió Internacional per la Conservació de la Naturalesa (IUCN, 2015), i que al mar Mediterrani normalment fa la posta a les costes orientals (Xipre, Grècia, Turquia, etc.). No obstant això, en els últims anys s?han detectat postes o intents de postes al Mediterrani occidental, especialment a les costes andaluses, valencianes, balears i catalanes. Aquest any també s?ha fet una exposició itinerant sobre Caretta a la Vista, que ha visitat Sitges, Calafell, Manlleu, Platja de la Rubina de Castelló d'Empúries, Palafrugell i Vic. L?exposició està a disposició de totes aquelles entitats que tinguin interès per acollir-la, com associacions mediambientals, ONG, administracions o centres educatius. A més, també s'ha treballat conjuntament amb l'Ajuntament de Malgrat de Mar per col·locar cartells a la platja, on s'informa sobre esdeveniments de nidació que s'han produït al municipi i es donen instruccions sobre com actuar en cas de veure una tortuga marina o un rastre. Una altra col·laboració ha estat amb el Parque Regional de Calblanque, de la regió de Múrcia, on s'ha fet difusió específica sobre el projecte. Totes les activitats que s'han dut a terme des del projecte han comptat amb la col·laboració de diferents institucions i entitats com la Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins (CRAM), el Centre d'Estudis del Mar de Sitges (Diputació de Barcelona), IAEDEN Salvem l'Empordà, el Centre de Reproducció de Tortugues de l'Albera, l'Ajuntament de Malgrat de Mar, l'Associació Herpetològica Espanyola, el CSIC, la Diputació de Barcelona i la Diputació de Tarragona, entre d'altres.

1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6