Consell de Govern
El Consell de Govern de la Universitat és l’òrgan col·legiat de govern que estableix les línies estratègiques i de programació de la Universitat, així com les directrius i els procediments per a la seva aplicació, en els àmbits d’organització dels ensenyaments, la recerca i transferència de coneixement, i els recursos humans i econòmics. El Consell de Govern de la Universitat i tots els seus membres actuaran d’acord amb les directrius que estableixi el Patronat de la FUBalmes i les Normes d’organització i funcionament.
Composició
- El rector o rectora, que el presideix.
- Els vicerectors i vicerectores.
- El secretari o secretària general, que actuarà com a secretari del Consell.
- Els degans o deganes de les facultats i els directors o directores de les escoles.
- Dos estudiants escollits pel Consell d’Estudiants.
- Un o una representant del personal d’administració i serveis, escollit pel Claustre.
- Dos representants del personal docent i investigador, escollits pel Claustre.
- Assistiran a les reunions del Consell de Govern, amb veu però sense vot: el gerent de la UVic i el director o directora general de la FUBalmes.
- La representació dels centres federats en el Consell de Govern s’establirà en els respectius contractes federatius
Funcions
- Aprovar els plans d’estudis, el Pla docent i el Pla anual de recerca i transferència de coneixement.
- Aprovar el projecte de pressupost per ser elevat al Patronat de la FUB i els criteris bàsics amb els quals es confeccionarà el pressupost de cada centre i servei.
- Aprovar les propostes de distincions per elevar-les al Patronat de la FUB.
- Aprovar el calendari acadèmic i el projecte anual d’activitats.
- Aprovar les normatives acadèmiques de la UVic.
- Aprovar els reglaments, les normatives específiques i, sempre que calgui, les memòries anuals, els programes d’actuació i els informes de gestió de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement.
- Aprovar les propostes d’organització de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement de la Universitat.
- Aprovar els programes d’avaluació de la qualitat.
- Coordinar les necessitats de les facultats i escoles, dels serveis, centres de recerca i transferència de coneixement de la Universitat.
- Definir les orientacions generals sobre els preus.
- Aprovar els preus dels serveis administratius, un cop obtingut el vistiplau de la Direcció general de la FUB.
- Definir les polítiques de promoció, difusió i comunicació de la UVic.
- Estudiar les propostes d’implantació de nous ensenyaments.
- Estudiar les propostes sobre la creació o supressió de centres i serveis i sobre la federació, adscripció, associació o vinculació d’altres centres a la UVic.
- Aprovar la planificació i coordinar el desenvolupament de les activitats acadèmiques docents, de recerca, de transferència de coneixement i de divulgació científica i culturals.
- Assistir el rector o rectora a en tots els afers que sotmeti a la seva consideració.
- Atendre totes aquelles qüestions de la seva competència contemplades en les Normes d’organització i funcionament.
- Aprovar la planificació de la distribució dels espais de la Universitat per al correcte desenvolupament de l’activitat acadèmica.
- Crear les comissions delegades i els òrgans d’assessorament o consulta que es considerin necessaris.
- Garantir el correcte exercici i l’estricta observança dels drets i deures dels estudiants.
- Aprovar l’oferta de postgraus i màsters de títol propi de la UVic.
- Aprovar les polítiques internacionals de la Universitat: l’oferta d’assignatures en llengua anglesa, dobles titulacions o titulacions conjuntes amb altres universitats estrangeres o qualsevol altra mesura que tingui un efecte transversal als centres docents, als CERT i serveis de la Universitat.